Retourneren & garantie

Het is je goed recht om artikelen waarmee je niet helemaal tevreden bent te retourneren. Er geldt een bedenktijd van 30 dagen. Tijdens deze 30 dagen bedenktijd heb je het recht om zonder enige verplichting de ontvangen artikelen terug te sturen. We beseffen dat elke retourzending het milieu aantast en kosten met zich meebrengt. Hoe lager het retourpercentage, hoe meer we het milieu kunnen besparen.

We passen een duurzaam retourbeleid toe waarbij je artikelen kunt retourneren via Returnista. De kosten voor retourzending en de risico’s zijn voor rekening van de koper (De retourkosten kunnen variëren afhankelijk van je locatie. In het algemeen €6,49 per pakket (in Nederland), de werkelijke kosten zijn gebaseerd op de systeemindicatie van Returnista). Is er sprake van een defect? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. We accepteren geretourneerde artikelen in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat & fabrieksverpakking. Artikelen die voor jou op maat gemaakt zijn, zijn hiervan uitgesloten.


Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Besselink licht werkt samen met retourservice Returnista. Dit is een ophaal- en wegbrengservice waarbij je je retourzending binnen enkele minuten regelt. Je hebt hierbij de keuze uit ophalen van je retour op jouw adres (geen printer nodig) of zelf wegbrengen van je retour (zelf label printen). In dat geval ontvang je per mail een retourlabel van Returnista en selecteer je een zelfgekozen DHL-punt.

1. Meld hier online je retourpakket aan.

2. Selecteer de items die je wil retourneren en geef de reden van retour aan.

3. Plan je ophaalafspraak (ophaalservice) in óf kies voor wegbrengen (DHL Parcel Shop).

4. Betaal veilig, vlot & eenvoudig. Na bevestiging van je betaling is de afspraak definitief.

5. Als je hebt gekozen voor zelf wegbrengen, dan print je het retourlabel en breng je het pakket naar een door jou gekozen DHL-punt. Als je hebt gekozen voor ophalen, dan zorgt de chauffeur voor het juiste label op je pakket.

6. Binnen 14 werkdagen na ontvangst is jouw retour verwerkt en ontvang je jouw aankoopbedrag terug op je rekening



Retour volgen

Niet alle artikelen worden altijd tegelijk door ons verwerkt, ook niet als je ze in één keer hebt geretourneerd.

Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet bijgeschreven op je saldo of teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.


Ruilen

Ruilen is geen probleem. Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere afmeting of kleur geldt als een nieuwe bestelling.

Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen en je plaatst online je nieuwe bestelling zoals je gewend bent.

Vanwege technische redenen kunnen we de bestellingen niet onderling met elkaar verrekenen. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de koper.


Garantie

Voor al onze artikelen geldt een wettelijke garantieperiode van 2 jaar. Bij een aantal artikelen zoals opbouwspots geldt maar liefst 5 jaar garantie.

Binnen die termijn kun je een defect aanmelden bij onze klantenservice. Zij bespreken vervolgens de retourprocedure met je.

Indien een lamp niet voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen, komt dit in de meeste gevallen direct aan het licht.

Een garantieperiode van minimaal 2 jaar verzekert je ervan dat je een kwalitatief goed artikel bezit.


Klachten

Wij staan voor kwaliteit. Mocht je product defect zijn, dan lossen we dit natuurlijk zo goed en eenvoudig binnen de geldende garantietermijn met je op.

Mocht je niet tevreden zijn, dan doen we er alles aan om de beste oplossing te vinden.

 

Voor een snelle en soepele afhandeling:

 

- Stuur een e-mail naar online@besselinklicht.nl.

- We nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

- Als er meer tijd nodig is voor de afhandeling van de klacht, dan zullen we je tijdig daarover informeren.

Ga je niet akkoord met de oplossing, dan kun je contact opnemen met de website van Stichting Webshop Keurmerk. Leidt de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).