Retourneren

Zichttermijn & retourregels

Voor je home sweet home® bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en retourneren.

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Is dit niet het geval dan verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 48 uur) contact met ons op te nemen om dit te melden. 
 
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. In tegenstelling tot de verzendkosten zijn de retourkosten voor rekening van de koper (behalve bij een defect). We raden aan om de track and trace code van de retourzending te bewaren totdat deze bij ons is binnengekomen. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 30 dagen

  • als het artikel compleet is

  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast

  • producten die voor jou op maat zijn geproduceerd

Download hier het retourformulier

Retourneren

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

  • Voeg altijd het retourformulier bij het pakket. Zonder retourformulier kunnen wij je retourzending helaas niet verwerken.

  • Stuur je meer dan één bestelling retour? Als je het prettig vindt mag je de bestellingen gerust samenvoegen in één pakket met daarbij alle retourformulieren van de verschillende bestellingen.

  • Heb je vragen over retourneren? Stuur ons een berichtje via online@besselinklicht.nl en vermeld daarbij je bestelnummer. We nemen vervolgens z.s.m. contact met je op.

Retouradres

Besselink Licht t.a.v. Afdeling Retouren
Nieuwgraaf 12
6921 RJ Duiven
Nederland

Ruilen

Ruilen is geen probleem. Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere afmeting of kleur geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. Vanwege technische redenen kunnen we de bestellingen niet onderling met elkaar verrekenen. De verzendkosten van de nieuwe bestelling zijn voor onze rekening, de kosten voor retourzending zijn voor rekening van de koper.

Retour volgen

Niet alle artikelen worden altijd tegelijk door ons verwerkt, ook niet als je ze in één keer hebt geretourneerd.

Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet bijgeschreven op je saldo of teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.